Mobil Uygulama Geliştirme Nedir?
Mobil uygulama geliştirme, akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlarda çalışacak şekilde özel olarak tasarlanmış yazılım uygulamaları oluşturma sürecini ifade eder. Mobil platforma işlevsel ve kullanıcı dostu bir uygulama getirmek için fikir kavramsallaştırma, pazar araştırması, tasarım, geliştirme, test etme ve devreye alma dahil bir dizi adımı içerir. Mobil uygulama geliştirme, Android ve iOS dahil olmak üzere çeşitli işletim sistemleri için yapılabilir ve oyunlardan üretkenlik araçlarına, sosyal ağlardan e-ticaret uygulamalarına kadar çok çeşitli uygulamaları kapsar.
Mobil Uygulama Geliştirme Rehberi: 9 Adımlı Bir Süreç
Fikriniz zaman harcamaya değer mi?
Devam etmeyi planlamadan önce, yanlış fikirle yola çıkmadığınızdan ve fikrin zaman ve çaba harcamaya değer olduğundan emin olmak için aşağıdaki soruları yanıtlamanız gerekir.
- Uygulama Amacı: Neden bir mobil uygulama geliştirmek istiyorsunuz? İşletmelerinizde buna gerçekten ihtiyaç var mı? Fikriniz şirketinizin/hedef kitlenizin ihtiyaçlarına göre uygun mu veya çok uygun mu? Bunu tanıtmak için yeterli kaynağınız var mı?
- Hedef Kitle: Hedef kitleniz kim? Potansiyel kullanıcılar kimlerdir?
- Uygulama USP: Önemli özellikler nelerdir? Uygulamanızın temel çekiciliği nedir? Hedef kitleniz uygulamanızı neden kullanmalı? Nasıl farklılaşacaksınız?
- Rakip Analizi: Rakipleriniz kimler? Benzer bir uygulamaları var mı? Cevabınız evet ise, sorunu onlardan daha iyi bir şekilde çözme fikriniz var mı?
- Uygulama Yatırımı: Herhangi bir uygulama geliştirme sizden para, çaba ve zaman gerektirecektir. Hazır mısın?
- Uygulama Pazarlama: Uygulamanızı ne zaman ve nasıl tanıtacaksınız ? İlk 500 kullanıcıya yönelik tanıtım stratejiniz nedir?
Pazar Araştırması
Artık yolculuğunuzun en önemli kısmını yapmanın zamanı geldi. Pazar araştırması size pazarın gerçek talebini veya ilgisini gösterir; buna göre fikrinizi değiştirebilirsiniz ve araştırma size, işi önceliklendirmenize yardımcı olabilecek net bir gereksinimler listesi verebilir.
Pazar araştırması yapmanın bazı avantajları:
- Müşterilerinizi daha iyi anlamanıza yardımcı olur
- Rakipleriniz hakkında net bir fikir edinin
- Lansmandan önce ürününüzü dikkatli bir şekilde değerlendirmenize yardımcı olur
- Hedef kitleye nasıl ulaşabileceğinizi tanımlamanıza yardımcı olur mu?
- İş fırsatlarını belirleyin
- Kullanıcıların özellik listesini ve taleplerini keşfetme şansını yakalayın.
Uygulamanızın Çerçevesini Oluşturun.
Fikir listeniz hazır olduğunda fikrinize şekil vermenin zamanı geldi: Tam birçerçeve çizmeliyiz. Uygulamanızın tasarımını ve işlevselliğini bu çerçeve gösterecektir. Ayrıca uygulamanın görünümünü ve çalışmasını anlamanıza yardımcı olacaktır.
Temel olarak uygulama çerçevesi, ekibin takip etmesi için teoriye eklemlenme sağlar. Ayrıca geliştiricilere referans olarak yardımcı oluyor ya da rehber kitap olarak da değerlendirebiliriz.
- Mobil Çerçeve Ayarlama
Tasarladığınız cihazın boyutlarına sahip bir çerçeve seçmek daha iyidir. Öncelikle çerçeve doğal bir kısıtlama görevi görmeli, sizi bir ekrana çok fazla öğe eklemekten alıkoyacaktır. İkinci olarak, bir çerçeve gerçek çerçeve tasarımı yanılsamasını yaratmalıdır
Mobil Uygulama Testinin Aşamaları
Bizimle çeşitli mobil uygulama test aşamaları hakkında bilgi edinin. İşte liste:
- Dokümantasyon testi:
Mobil uygulamanın başlangıcında dokümantasyon testi ilk sırada gelir. Buna hazırlık aşaması da denir. Mobil uygulama geliştirme stratejisi, ekran düzenleri, gezinme grafikleri ve tasarımda belirsiz olan diğer önemli unsurlarla başlar. Bu aşamada istenilen tüm özelliklerin bütünlük ve farklılık açısından kontrol edilmesi gerekmektedir. Bu aşamada, tüm geliştiriciler tüm tutarsızlıkları bulur ve uygulama geliştirme başlamadan önce bunları çözer. - Fonksiyonel test:
Mobil uygulama yanıtlarınızı endüstri gereksinimlerine göre test etmenize yardımcı olur. Mobil uygulamanız için işlevsel testler yaparken aşağıdaki bileşenleri aklınızda bulundurun.- Ticari işlevsellik: İnternet bankacılığı, sosyal ağlar, eğitim, mal siparişi ve teslimatı, biletler, oyun endüstrisi vb. amaçlarla kullanılabilir.
- Hedef kitle: girişimciler, şirketler, öğrenciler vb.
- Dağıtım kanalları: App Store, Google Play, doğrudan teslimat vb.
- Kullanılabilirlik testi:
Testin bu kısmı, uygulamanızın tüm müşterilerinize rahat bir gezinme olanağı sunmasını ve endüstri standartlarına göre hareket eden sezgisel bir arayüz oluşturmasını sağlar. Kullanıcıların ilgisini çekebilecek hızlı ve kullanımı kolay mobil uygulamalar sunar. Uygulamanızın kullanılabilirliği şu üç kritere göre değerlendirilir:- Memnuniyet
- Yeterlik
- Verimlilik
- UI (Kullanıcı Arayüzü) testi:
Kullanıcı Arayüzü testi, uygulamanızın grafik kullanıcı arayüzünün gerekli tüm özellikleri karşıladığından emin olmanızı sağlar.
- Uyumluluk testi:
Uyumluluk/Yapılandırma testi, mobil uygulamanızın cihaz boyutuna, sürümüne, ekran çözünürlüğüne, donanımına vb. göre optimum performansını sağlar. Ayrıca Uyumluluk testi aşağıdakilerle ilgilenir:- İşletim Sistemi Yapılandırması
- Tarayıcı Yapılandırması
- Veritabanı Yapılandırması
- Cihaz konfigürasyonu
- Ağ Yapılandırması
- Performans testi:
Performans testi, mobil uygulamanızın tepkisini ve tutarlılığını belirli bir iş yükü altında test etmenize yardımcı olabilir.
Şimdi aşağıdakileri içeren çeşitli Performans testi türlerini göstereceğiz:- Yük Testi
- Stres testi
- Stabilite Testi
- Hacim Testi
- Eşzamanlılık testi
- Güvenlik testi:
Bu test süreci, uygulamanızın güvenlik endişesini doğrular. Ayrıca mobil uygulama korsanlarının, virüslerin, korumanın ve tüm hassas verilere yetkisiz erişim risklerini de kontrol eder. - Sertifika testi:
Sertifika test süreçleri, uygulamanızın endüstri standartlarını, lisans sözleşmelerini, kullanım şartlarını ve Google Play, App Store, Windows Phone gibi mağazaların tüm gereksinimlerini karşılayıp karşılamadığını analiz eder.