Özel web portal geliştirme
Dijital dönüşüm söz konusu olduğunda iş gereksinimlerinize göre dijital çözümler aramalısınız. Bu nedenle, bu sürecin önemini anlamak için ilerleyin ve portal geliştirme projenizi başlatmanın en kazançlı yoluna karar verin.
Web portallarıyla, müşteri yolculuğunu kişiselleştiren ve kolaylaştıran çok çeşitli inanılmaz özellikler (bildirim, mesaj panoları, iş akışı, içerik yayma vb.) aracılığıyla bir kullanıcı topluluğuna hizmet verebilirsiniz. Kısaca işletmenize yönelik bir portal geliştirerek iş süreçlerini optimize edebileceğinizi, daha iyi müşteri hizmeti sunabileceğinizi ve iş operasyonlarını kolayca yönetebileceğinizi söyleyebiliriz.
Web Portalı Nedir?
Web sitesi portalı, benzersiz amaçlara hizmet etmek, iş hedeflerinizi karşılamak ve bilgileri kişiselleştirilmiş ve daha çeşitli bir şekilde toplayıp sunmak için tasarlanmış özel bir web sitesi türüdür. Temel olarak kullanıcılara güvenlik kılavuzları veya müşteri web sitesi, çalışan eğitimi vb. gibi kişiselleştirilmiş bilgiler sunmak için oluşturulmuştur. Ayrıca bu portallar müşteri, çalışan ve tedarikçinin işletmeyle etkileşimini geliştirmek ve bilgi işbirliğini geliştirmek için kullanılır.
Web uygulama portalları tıpkı web siteleri gibi olmasına rağmen kullanıcılara veya okuyuculara bilgi sağlar ancak aynı şey değildir. Web sitesi, işletmenizin ürün ve hizmetlerinizle ilgili tüm bilgileri taşıyan sanal yüzüdür. Bir grup insanın özel ihtiyaçlarını karşılamak için çevrimiçi bir portal oluşturulur. Belirli bilgileri arayan kullanıcılar için en iyi seçenektir. Örneğin iş portallarında farklı şehirlerdeki çeşitli firmalardan iş ilanlarına ilişkin tüm bilgileri alabilirsiniz. Tüm bilgilere erişmek için bu portallara kaydolmanız yeterlidir. Yani bir web portalı geliştirme şirketi bu süreçte size hızlı bir şekilde rehberlik edebilir.
Web portalı, bir şirketle ilgili çeşitli bilgilere erişim sağlayan tek noktadır. Bu bilgilere belirli bağlantılarla erişilebilir veya kategorize edilebilir. Bir portal geliştirerek ürünler, şirket makaleleri, tedarikçiler veya satıcı listeleri vb. ile ilgili bilgilere erişebilirsiniz.
Portal geliştirme, web sahipleri tarafından sağlanan bilgileri almak için kullanıcıların kaydolmasını veya oturum açmasını içerir. Bilgi veya veriler farklı kaynaklardan alınır ve uygun bir şekilde tek bir yerde bulunur. Üstelik diğer portal kullanıcılarıyla da iletişim kurabilirsiniz.
Bir web portalının geliştirilmesi, web sitesi oluşturma, istemci tarafı ve sunucu tarafı komut dosyaları oluşturma, zengin uygulama geliştirme, kayıt sistemleri ve daha pek çok konuda uzmanlık gerektirir.
-
Yatay Portal (Horizontal Portal)
Bu tür portalların amacı, kullanıcılara ilgili hizmetleri ararken tüm bilgileri sağlamaktır. Genel bir kitleye giriş noktası, veri ve araçlar sağlayan ortak bir platform gibi olan bu aracı çoğunlukla tüm şirketler kullanıyor. Yatay Portal örneklerinden bazıları hükümet, eğitim, kültür vb.’dir.
-
Dikey Portal (Vertical Portal)
Web portalı geliştirme şirketleri, kullanıcılara hizmetlerle ilgili belirli bilgileri sağlamak için dikey Portalları kullanır. Bunlara vortallar da denir. Bunlar tek bir alan veya sektörle ilişkilidir ve belirli bir sektörle ilgili belgeler, araçlar, veri dosyaları ve proje bilgileri sağlar.
-
Müşteri portalı (Customer Portal)
Bu portal, bir B2C müşteri portalı aracılığıyla müşteri hizmetleri süreçlerini ve etkileşimlerini kolaylaştırmak için kullanılır. Müşteri portalı, müşterilere ve müşterilere kişiselleştirilmiş bir veri panosuna erişim sağlar. Doğrudan müşteriye satış yapan çoğu çevrimiçi mağazayla ortak özelliklere sahiptir ve mobil cihazlarla uyumludur. Bu portal müşteri yolculuğunu kolaylaştırdıkça müşteriyi elde tutma oranında artış olacak
-
Üyelik Portalı (Membership Portal)
Bu portal, kimliği doğrulanmış bir oturum açma sistemi aracılığıyla üyelere ve abonelere belirli hizmetler sağlar. Oturum açtıktan sonra kullanıcılar eğlence ortamı, veri sayfaları, belgeler, müzik, eğitim materyalleri vb. gibi premium verilere veya hizmetlere erişebilir.
-
B2B Portalları
Bu portal, müşterilere bilgi sunmak ve daha iyi sipariş sonrası yönetim elde etmek için şirketlere iyi organize edilmiş müşteri self-servisi sağlar. Bu web çözümlerinin iyi bilinen bir alt türü, yeterli teknik uzmanlığı ve önemli verileri gösteren ve birçok insan için yararlı olan kurumsal portallardır.
-
B2C Portalları
Bu portal, daha iyi müşteri hizmeti sunarak satışların artmasına yardımcı olur. Ayrıca şirketlerin müşteriler arasında uzun süreli ve sadık ilişkiler kurarak güven geliştirmelerine yardımcı olur. Bu tür çözümler için portal oluşturulması, özelleştirilmiş bir portal geliştirme süreci ve kamu sektörü hakkında yeterli bilgi gerektirir.
-
Kurumsal Portal
Müşterilerin ve iş ortaklarının dahili şirket verilerine erişebildiği B2B ve B2C portallarının bir melezidir. Kurumsal portallar daha akıcıdır ve planlama aşamasında dikkatli bir dikkat gerektirir.
-
CRM Portalı
Şirketler, satış ve pazarlama ekibinin kapsamlı ve güçlü işbirliği için CRM portalını kullanıyor. CRM portalının temel amacı, kritik müşteri verilerinin merkezi bir deposu aracılığıyla müşterileri yönetmektir. Süreç otomasyonu, kullanıcı grupları ve nihai fiyat veya bütçe gibi unsurlar, CRM portallarını geliştirmeden önce çok önemli rol oynar.
-
İş Ortağı Portalı
Bu portal, portala bağlı kalmak yerine işinizi ileriye taşımanıza yardımcı olabilecek çeşitli ortaklara sahip olmanız gereken sağlık ve emlak gibi sektörler için en iyisidir. Öne çıkan bu web sayfası türlerine ek olarak, diğer alt türler arasında e-ticaret portalı, satış portalı (satış ekipleri için faydalıdır), eğitim portalları ve d2c müşteri portalı bulunmaktadır.
Güvenilir bir web geliştirme şirketi, portal uygulama geliştirme sürecinde size derinlemesine rehberlik edebilir. Bu tür firmalar, kapsamlı hizmetlerinin bir parçası olarak mimari tasarım, kullanıcı arayüzü ve içerik oluşturma gibi önemli unsurlarla ilgilenir.